رابطه ج.ن.س.ی داشتن یا نداشتن..مساله اینست…

 

آیا ما باید قبل از ازدواج رابطه داشته باشیم ؟

توجه کرده اید این جمله چقدر وقت و زندگی ما را هدر داده؟چقدر دغدغه ذهنی همه ما بوده؟توجه کرده اید ما مثل هملت یک جمله جاودانی داریم:  رابطه جنسی اری یا نه..مساله اینست.

نصف سوال های وجودی ما …نصف درگیریهایمان  نصف  مشکلاتمان حتی در یک رابطه دو نفره برمیگردد به این قضیه…

اگز ازداخل درگیری بیاییم بیرون و یک کمی از دور به خودمون به عنوان موجوداتی ریز درون یک ماکت نگاه کنیم … و نه به عنوان مرکز جهان…میبینیم که تمام ما با مسائل جنسی درگیری داریم .اگر توجه کنید دقیقا در همه  جوامعی که دیکتاتوری حاکمه یا مذهب قدرتمنده ادم ها با رابطه جنسی مشکل دارند.مثلا دوستان ایتالیایی من خیلی مشکلات جنسیشون بیشتر از دوستان بلژیکی است.چرا؟اصلا از خودتان پرسیده اید چرا توی جامعه هایی که حکومت ها مذهبیند یا دیکتاتوری ..اینقدر خود داری و کنترل هوای نفس و … تبلیغ میشه؟

(لطفا همانجا دور بمانید و از دور به جامعه نگاه کنید)

خوب حالا ادمک های این ماکت یک ذهن پر از سوال دارند و یکعالمه هورمون در حال انفجار که قدرت تمرکز را از خیلی از ما میگیرند چه برسد به پرداختن به سوالات اساسی تر مثل اینکه چرا آزادی بیان نداریم ..چرا ازادی عقیده نداریم و…وقتی یک چیزی مدام تو پایین تنه ها نبض میزند کی به دموکراسی فکر میکند؟

 ما نمیتوانیم متعادل باشیم ما را دو دسته کرده اند یک دسته ای که  همه اش تو اینترنت دنبال سکس هستیم که حتی تو وبلاگ من فمنیست هم تلفون و ای میل میدیم که ملت زنگ بزنند(باور نمیکنید برید  کامنت ها رو نگاه کنید)

یه عده هم به اون عده اول فحش می دهیم  که چرا اینقدر نگاهشون حیوانیه..واقعا چی شده که نصف جامعه مقدس شده اند و نصفه دیگر حیوان؟ و آیا این اصلا مقدس بودن و حیوان بودن است؟

بار ها تکرار کرده ام  که عکس العمل مقابل خشونت دو چیزه یا اینکه شما با انفجار واکنش نشون میدهید یا هی توی خودتون می ریزید و تحمل میکنید.خوب این سرکوب میل جنسی ، سرکوب نیاز تن یک جور اعمال خشونت به بدنه ..مثل این میمونه که بریم رو تخت میخدار بخوابیم .مثل این میمونه که خودمون رو شلاق بزنیم یا گشنه نگه داریم .میل جنسی یک جور نیاز طبیعیه نه یک گناه یا میل حیوانی…

قدیسه شدن واکنش به همین سرکوبه …همه اش دنبال سکس بودن هم…

سکس بخشی از زیبایی زندگیه سکس خوب هارمونی توی زندگی به وجود میاره.ببینید رابطه نداشتن مثل غذا نخوردنه .فرهنگ ما و سنت ما دائم غریزه جنسی رو سرکوب میکند..چرا؟چرا لذت تن تو جامعه ما غدقن است

چرا بزرگترین دغدغه ما توی رابطه هایمان رابطه جنسی است؟ چرا این فکر که طرفمان قبلا با چند نفر بوده مثل خوره ذهن خیلی هایمان را میخوره ؟ اینقدر سر این قضیه درگیری با خودمان و طرفمان داریم که به چیز های دیگر نمیرسیم.چرا اینقدر آمار جدایی بالاست…چون بعد از ازدواج است که ما به چیز هایی مثل اختلاف عقیده و شیه زندگی و … فکر میکنیم. یهعنی وقتی این میل بد خیلی بد ارضا میشود تازه انگار چشممان باز میشود و میتوانیم تمرکز کنیم روی چیز های دیگر ..

اینقدر مارا از احساس خشم و ترس و گناه پر کرده اند که حتی به خودمان هم خجالت میکشیم اعتراف کنیم که همچین میلی داریم . اگر هم به خودمان اعتراف کنیم باز همین احساس گناهه هست…خودمان را تحقیر میکنیم …میخواهیم به خودمان بقبولانیم که حقیر هستیم.انوقت با هر کسی میخوابیم…متوجهید؟این هم همان است…فقط واکنشه فرق میکند…

تا وقتی میشود راجع به صیغه چیز میز خواند اندکند کسانی که صفحه پیشنهاد کتاب و فیلم وبلاگ من را  باز کنند.

داشتم با استاد راهنمام راجع به ایران حرف میزدم.گفتم: ازدواج رسمی نکردن تو ایران بد محسوب میشه…

در صورتیکه باید خوب محسوب بشه…

استادم بهم گفت:نه! صلا باید محسوب نشه.یعنی اصلا باید کسی کار به کار کسی نداشته باشه که میخواد ازدواج کنه..نمیخواد..میخواد ازاد زندگی کنه..

راستش تعجب کردم..مگه میشه کسی کاری به کار کسی در این زمینه نداشته باشه؟

حرف استاد راهنمام یه دفعه من رو از داخل کانتکست کشید بیرون و از دور جامعه مون رو نشونم داد.جامعه قدیسه ها و فاحشه ها ..

 جامعه زندگی هایی که بدون طعم بوسه میگذرد  و ذهن هایی که مدام دور قضیه میچرخد. رابطه داشتن یا نداشتن؟ کاش مساله بودن یا نبودن بود…

22 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. میلاد
    ژوئن 07, 2013 @ 16:25:54

    وقتی سن بلوغ با سن ازدواج 15-20 سال فاصله داشته باشه، این درگیری ها اجتناب ناپذیره.کلاً هر روشی رو که انتخاب کنی یه خوبی ها و یه بدی هایی داره. من که هر کاری کردم بازم درگیر بودم. فکر میکنم بیشتر این مسائل عوارض زندگی صنعتی و شهریه.

  2. گلشن
    نوامبر 10, 2011 @ 04:59:43

    من سکس رو یک چیز طبیعی میدونم و اصلا براش تابو ندارم من اولین تجربه سکس کاملمرو تازه داشتم و با دوس پسرم هم نبود هم رو دوست داریم ولی هیچ ملکیتی تو رابطمون نیست به هم پایبندیم و لی دوس پسرم نیست و نمیخواهیم با هم باشیم تنها تا زمانی که از با هم بودن لذت میبریم میخواهیم با هم باشیم من هم مث خیلی از دخترای دیگه این مسئله رو داشتم حتی قبلا که دوس پسر داشتم حاضر بودم خود ارضایی بکنم ولی سکس نکنم و پاک دست نخورده برم خونه شوهر به مرور فکرم تغییر کرد شدم اینی که الان هستم واقعا از داشتن پرده بکارت حرص میخوردم و بدم ازش میاومد اگر تو این رابطه از دستش نمیدادم میخواستم برم دکتر برام برش داره تازه الان به این نتیجه رسیدم که چرا من 6 سال خودم رو محروم کردم بودم از یک رابطه طبیعی و سالم که حق من هست توجه به طبیعی ترین حق انسان ها میتونه به ماکمک کنه که دنیا رو به سمت بهتری ببریم جامعه ایران با دغدغه های جنسی که داره نمیتونه رو به ازادی بره و باید منتظر یک انقلاب جنسی باشیم در ایران تا این مشکل حل شه

  3. abbas
    فوریه 07, 2011 @ 22:18:34

    سلام
    من اصلا آدمه خشکه مقدسه نیستم و همچنین شهوتی نیستم (ببخشید مث خیلی از شما)
    از همهتون میخام به این مسله بادید باز نگاه کنید
    اگر بقول نویسند آقا/خانم بالا روابط جنسی کاملا آزاد و بی قید وشرط باشه
    1-چیزی به اسم خانواده وجود نخواهد داشت.
    2-ترس و ناامنی در جامعه بی داد خواهد کرد(البته الان هم می کند)
    3-بیماری های متفاوت جامعه به شدت افزایش میکنه مخصوصا در جوامع جهان سوم که دارای قدرت کافی برای نظارت بهداشتی نیستن
    4-روابط نامشروع حتی در کشورهای اروپایی هم نکوهیده هست
    5-شکی در این مطلب که رابطه نامشروع گناه خیلی بزرگی هست نیست/در تمام ادیان این کار گناه است.
    6-راستی اونجوری که میگی نیست به نظر من روابط جنسی تقریبا در ایران کاملا آزاده وهیچی منعی برای کسی وجود نداره کافیه فقط اراده کنید دختر یا پسر!امتحانش مجانیه!!!
    در اخر باید بگم که رابطه جنسی خوب رابطه ای هست که فقط با همسر انجام بشه نه هیچ کس دیگه

  4. h
    فوریه 03, 2011 @ 08:45:14

    تا حدی با بی نامو نشان موافقم..بی خیال..

  5. h
    فوریه 03, 2011 @ 08:39:44

    میتونم بگم با همه ی نظراتت در این مورد موافقم…واسه منم سواله چرا چرا چرا این مسله اینفدر باید در موردش در گیری باشه؟چرا همه ..اکثراه همه در ایران،سر این مسئله به خودشون هم دروغ میگن؟دروغ بده..اما وقتی هب خودت میگی منفور تر میشه..منم تا همین چند ماه پیش شابد دید اکثریت روداشتم..اما الان وقتی دوباره نگا میکنم میبینم خوشحالم که دیدم رو از لابلای اون همه» تلقینه از کودکی «، «حرفهای دیگران» و اینها به این جا کشوندم.. با چیزایی که موافق نیستم همون الکی قدیس شدنه..همون صیغه.که هنوز نفهمیدم ما چرا اینفدر خدا رو کوچیک فرض میکنیم؟مگه خدا منتظره دو نفر 5 کلمه بگن و بعد بشن بهشتی؟شاید خدای من این نست.در هر صورت به نظر من رابظه ی جنسی وقتی بین دو روح که با هم پیوند خوردن شکل میگیره جدای از تمام مسایل روانشناسی و اینها، یه ارامش خاصی باید داشته باشه..خیلی حرف هست سر این موضوع اما گفتنی نداره ..

  6. hamed
    دسامبر 08, 2010 @ 07:47:37

    man nazaram ine ke ta aab too kamar hast baayad kard
    hala age har kodoometoon mikhaayd bokonid be man mail bedid

  7. بی نام و نشان
    دسامبر 04, 2010 @ 13:45:11

    به ایمان: فرهنگ مردم در ایران متاثر از مذهبی است که به زور از دوران صفوی بنیان حکومت ورزی شد. فرهنگ و از رَحِم نمی آید.
    به علی: نگاه شما هیچ فرقی با کمپانی ها و باندهای پُرنو نمی کند. شما سکس را در حد کالایی که قابل خرید و فروش است تقلیل می دهید.

    ممنون از شما که در این ضمینه که تابوی بسیاری از ایرانی هاست، می پردازید.

  8. سامان
    دسامبر 03, 2010 @ 13:18:01

    شما بدجوری مشکل جنسی دارید و معلوم است که با یکی دو نفر هم راضی نمیشوید. من یک روانشناس هستم و برای یک پروژه تحقیقاتی؛ دارم به طور تصادفی وبلاگهای مختلف را بررسی میکنم . شما واقعا بایستی نیاز خود را برطرف کنید

  9. علي
    نوامبر 10, 2010 @ 20:18:32

    فقط اميدوارم همتون منظورتون از س. ك . س قبل از ازدواج س . ك . س شرعي و مورد پسند خدا باشه كه عذاب وجدان هم نگيريد .
    در ضمن شايد س . ك. س قبل از ازدواج بطور شرعي (عقد موقت با رعايت تمامي شرايط) در نظر مردم خيلي بد باشه اما اين وسط فقط نظر خدا مهمه و بس . نظر خدا هم كه در اين مورد بسيار مثبت هست .
    فقط خدا رو درنظر بگيريم ، راحت مي شيم .

  10. علي
    نوامبر 10, 2010 @ 19:47:41

    سلام خانوم يا آقا
    خوبه
    اولين رابطه را زماني تجربه كرده ام كه با يك نفر خانوم خوب كه از شوهر بي شعورش طلاق گرفته بود ازدواج موقتي كردم . اين وسط خدا به من ميگه : احسنت، خوب كردي، حالا ديگه ذهنت آرومه و ميتوني به من (خدا) هم فكر كني .پيغمبر هم مي گه دمت گرم . نمي دونم چرا مادرم و خواهرم و اطرافيان كه همشون هوس دارند و خوبه كه دارند منو سرزنش مي كنند . اين جماعت شدند كاسه ي بسيار داغ تر از آش . بسيار از شما ممنونم .
    علي . ز يك از طرفداران پر و پا قرص عقد موقت البته بصورت شرعي (تمامي شرايط باشد )

  11. parisa
    نوامبر 08, 2010 @ 10:18:17

    من تا حدودی با نظر آقا ایمان موافقم … اما من همیشه فکر میکنم آدم باید بدونه با کسی که میخواد ازدواج کنه میتونه به اون لذتی که میخواد برسه یا نه؟ این واسه من خیلی مهمه اما متاسفانه با عقایدی که تو کشور و بین خانواده های ما هست نمیشه قبل از ازدواج به راحتی سکس داشت.. خیلی دوست دارم نظر شما رو بدونم..

  12. ایمان
    اکتبر 17, 2010 @ 14:01:09

    شما خیلی خوب تونستید همچین موضوعی رو مطرح کنید و احتمالاً بخاطر عدم حضورتون توی جامعه ی ایرانه چون دقیقاً چنین چیزی رو به عنوان نظرسنجی آماده داشتم و منتشرش نکردم اما….!
    اینکه شما یک مسأله رو فقط با یک دید بررسی کنی خوب خیلی مسائل رو نادیده خواهید گرفت .
    شما توی ایران با فرهنگی متفاوت که نه تنها ناشی از مذهبه که ناشی از روحیات و اخلاقیات خود مردم هم هست،وقتی بگید آزادی جنسی،عکس العملی که می بینید همان عکس العملی نیست که مثلاً در امریکای جنوبی یا کشورهای دیگر می بینید پس هر مسئله ی اجتماعی باید در شرایط فرهنگی جامعه ی مورد بحث،بررسی شود .
    از این که بگذریم،بله رابطه ی جنسی لازم است اما شما در کجای دنیا می بینید که همان قضیه ی خوره ی ذهنی وجود نداشته باشد مگر جاهایی که دیگر اثری از اخلاق نمی بینید،اثری از تعهد نیست،فقط و فقط تمامی رابطه ها بر اساس رابطه ی جنسیست…مگر قضیه رابطه با خواهر و مادر و پدر و برادر و این نسبت ها کم کم پایش باز نشده؟مگر رابطه ی جمعی شکل نگرفته؟این ها بوجود آمد،طرفدارانی هم دارد اما آن خوره برای این ها مرده برای کسانی که هنوز خانواده می شناسند همچین چیزی پر از ایراد است .برای نمونه رجوع کنید به فیلم ها Unfaithful و eyes wide shutوBitter moon این ها نمونه هایی از فرهنگ غیر ایرانیست که باز هم خوره ی ذهنی را تأیید می کند!!!
    نظر شخصی من : به عنوان کسی که داخل ایران هستم،در این فرهنگ بزرگ شدم و در این فرهنگ زندگی می کنم!!!اعتقادی به رابطه ی جنسی قبل از ازدواج ندارم چون اثر روحی ای که چه در مرد و چه در زن می گذارد در زندگی آینده اشان مؤثر است!!!و اثرش منفیست!آگاهی باید باشد اما مثل اعتیاد!لزومی ندارد واردش شوید!بدانید!چرا کسی که راضی میشه بی هیچ زحمتی بره و رابطه جنسی با دیگران داشته باشه کمی بخاطر بنیان خانواده!!!!راضی نمیشه به خودش زحمت بده بپذیره ازدواج کنه حتی با شایط سخت تر..آیا این جا خانواده و فرهنگ خانواده داری از بین نمیرود به مرور زمان؟؟؟آیا می توانید اثر منفی بر روابط زناشویی بین زن و شوهر رو زمانی که رابطه با کس دیگری داشتنند،نادیده بگیرید؟؟؟
    همین الآن یک دختر دست یک پسر را می گیرد تا مدت های مدید از یادش نمیرود حالا فکر کنید رابطه ی جنسی با آن همه قدرت جذب محبت و اثر روحی چه تأثیری در طرفین می گذارد و کسی هم که اثری درش دیده نمی شود در آینده از همسر خودش هم محبتی دریافت نمی کند،رابطه ی جنسی رابطه ی مؤثر در زندگی آن ها نخواهد بود!!!یک رابطه ی روتین بی تأثیر می شود!… .

  13. siamak
    اکتبر 16, 2010 @ 13:18:53

    موافقم به شرطی که همه متعهد به رابطه ای باشند که در هر زمانی دارند.نه اینکه در زمان واحد چند رابطه داشته باشن.

  14. علی
    اکتبر 08, 2010 @ 15:02:15

    البته با تویی که این مطالبو نوشتی موافقم

  15. علی
    اکتبر 08, 2010 @ 15:01:25

    کاملا بات موافقم دوست من

  16. mehrnoosh
    اکتبر 07, 2010 @ 08:23:29

    vaaay asheghe ostadet shodam

  17. Saeedeh
    اکتبر 07, 2010 @ 08:14:30

    ها ها ظاهرن من فقط تو طرفدارات باهوش نیستم..جریان کامنت دونی رو میگم .. این پوست برای این بهست کافی نبود دوستم :*

  18. نرگس
    اکتبر 06, 2010 @ 19:58:24

    من کلاً لایک می‌کنم. خودمم اگه بچه داشته باشم از 14-15 سالگی اجازه میدم با پارتنرش تنها باشه، دیگه بقیه اش با خودشه. بچه ی توام بیاد خونه ی خاله اش با طرفش. (از «تو» بعید میدونم به این بی ناموسیها تن بده!) ها ها :دی

  19. شيم
    اکتبر 06, 2010 @ 13:01:14

    دقيقا به نظر من همينطوره
    خيلي خيلي دخترا رو ميبينم ( حالا بيشتر توي دانشگاه چون جامعه ي من محدوده ) که اعتراف اينکه سکس دوست دارن واسشون سخته.ميشينن پورن ميبينن.راجب اينکه دوست پسرشون با چند نفر بوده صحبت ميکنن.بعد ميگن باهاش که ازدواج کردم منم لذت ميبرم.تمام چيزي که تو رابطه ميبينن پاکي ناشي از نداشتم اون بيست دقيقه است.اينو پاکي ميدونن.اما همزمان سه چهارتا دوست پسر داشتنو مشکلي نميبينن.با روابط بقيه جوري برخورد ميکنن که انگار حق مسلمشونه که بدونن کي قبلا با کي خوابيده

  20. Zarrafe
    اکتبر 05, 2010 @ 23:49:23

    عرض شود من فکر میکردم قالب جدید کامنت دونی نداره ولی گویا کامنت دونی شما توی اکسپلورر دیده نمیشه و حتما بایدبا فایرفاکس بیام ( برای من که اینجوره). البته انقدر طول کشید تا متوجه این موضوع بشم که اصن کامنتهام یادم رفت

  21. لاتاری
    اکتبر 05, 2010 @ 21:45:28

    اوه ه ه ه خانم جیران فکر نکنم نصف سوالهای وجودی شما بر گردد به آن قضیه تا بوده که ذهن شما درگیر خیلی خیلی مسائل مختلف دیگر بوده

  22. geeglee
    اکتبر 05, 2010 @ 18:25:12

    هر چیزی به اندازه اش خوبه

پاسخی بگذارید

