آنتی لاست

 

من روی کره زمین تنها کسی هستم که از لاست خوشم نمی اید.باور کنید.هر کسی لاست را دیده عاشقش شده.بهش معتاد شده…کلی باهاش ارتباط گرفته جزمن.راستش شروع کرده ام لاست را بببینم.از وقتی تو رفته وقت اضافی زیاد دارم و توی فاصله هایی که نوشتن تز برایم میگذارد لاست میبینم.

ییک چیز هایی در باره لاست هست که من نمی فهمم.بگذریم باز از ان فاکتور های آمریکایی  که اینبار نمیخواهم ازشان حرف بزنم….البته میدانم چیز هایی در باره لاست هست که هیچ کس نمی فهمد.اما اضافه بر ان یک چیز های دیگری هم هست که نمی فهمم.مثلا

1..من که توی خانه ام نشسته ام همین الان موهایم را با کش بسته ام و یک گیره هم زده ام  که موهایم اذیتم نکنند.نصف موهایم گز.نصفی فر…و هر جاییش یک رنگ است .این ها محض رضای خدا یک لحظه حالت این موها به هم نمیخورد.  وحتی اون یکی که 18 سال تو جزیره بوده هم موهایش از مال یک شهروند عادی  که در جوار آریشگاه زندگی می کند هم خوش حالت تر است.پوستهایشان هم که ماشالله ! اینهمه افتاب میخورند و یکذره سیاه نمیشوند.جوش هم که نمیزنند…خیلی خوش شانسند .سیبیل و موی دست و پا هم که  افسانه و خواب و خیال است.

2.چرا اینقدر زندگیشان بی برنامه است.من واقعا نمیتوانم بفهمم احتمالا به خاطر ساختار ذهنم یا نوع تربیتم که چرا این آدم ها اینقدر دور خودشان میچرخند ؟چرا اینقدر بی برنامه اند.واقعا فکر میکنید کسی به این بی برنامگی توی جنگل دوام می آورد؟چرا تقسیم کار ندارند؟چرا همه کار ها را هشت نفر میکنند و بقیه در نقش جنازه هستند؟مگر این ها (تا سیسن دو که تمام شده )40 نفر نیستند؟اخر ان سی نفر دیگر بزند؟یکبار نمیگویند ما را هم توی برنامه ریزی ها شرکت بدهید؟من از اینکه آدم ها کار های بدیهی را هم نتوانند بکنند همیشه حرص خورده ام.مثلا این را که برای یک امضا باید سه روز بروی و بیایی همیشه اعصابم را داغان میکند.خوب وقتی با یک برنامه ریزی خوب میتوان کار را سریع و درست انجام داد چرا به جایش کا را سخت میکنند ؟

3.چرا اینها خانه هایشان مثل ویلاست؟توی ساحل هر کی برای خودش یک جایی خانه ساخته انگار امده اند مثلا  سفر تفریحی از اینهایی که یک کم ماجرا جویانه است.منطقی تر نیست اینجور وقتها همه بصورت یک حلقه چادر بزنند ؟

4.این یکی ایرادی که میخواهم بگیرم  دیگر خیلی احمقانه است اما اینها که اینقدر ناغافل سنگها را جابجا میکنند یا هی از اینور به انور میدوند من همه اش فکر میکنم که آدم انجا نمیتواند توالت برود چون هر لحظه یکی از پشت یک بوته ای بیرون می پرد.یا هر سنگی را که بر میدارند ممکن است زیرش قضای حاجت  کرده باشد یکی دیگر.

و چند سوال اخر:

چرا همه مواد مخدر را همان اول نسوزاندند مثل ادم و حالا هی کش و قوس میدهند به قضیه؟ خوب حالا جان میگوید نمیتواند مجسمه های مریم را بسوزاند.خوب زیر مجسمه را سوراخ کند.هروئین را در بیاورد و بسوزاند.خوب معلوم است که وقتی در نیاورد و نسوزاند ما بعدا مثلا دو تا سیزن دیگر دو باره یک بلبشویی سر هروئین ها خواهیم دید..

چرا هوگو همه مواد غذایی را از بین برد؟نمیشد همه اش را یکدفعه تقسیم کند و همه خوشحال بشوندو یک شب جشن بگیرند؟

چرا همه بیکار میگردند به جای اینکه برنامه بریزند از هم زبان یاد بگیرند.تخصص هایشان را تقویت کنندو…همه می نالند که حوصله شان سر رفته ..بعد اونهمه کتاب توی بونکر است کسی نمیرود بخواندشان.

خلاصه اینکه لاست روی اعصاب من رفته .یک توصیه به ادم هایی که از این نمونه کار ها دوست دارند .کتاب قلعه مالویل را حتما بخوانید .اثر روبر مرل است . ترجمه محمد قاضی و فکر کنم چاپ نشر نیلوفر…فکر کنم وقتی این کتاب را بخوانید متوجه علت عصبانیت من از لاست میشوید.

9 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. khanoomche
    ژوئن 09, 2010 @ 15:17:51

    waaaaaaaaay! khodeto dasti dasti badbakht kardi! majbur budi shoru koni?! in che kari bud khahar? bebin behet pishnahad mikonam aslan tamumesh nakoni. yani season-e 5 o 6 ro be kol faramush kon. alan dari enghadr ghor mizani fekr konam be season 5 beresi ba chakosh safheye laptopet ro khurde khakeshir koni!!! enghadr akharesh man o aghaye dust hers khordim ke nemituni tasawor koni. to ta 4 negah kon man badan akharesh ro barat tarif mikonam.
    boooooooooos

  2. نرگس
    ژوئن 02, 2010 @ 23:25:59

    آقا جک را عشق است. یعنی کل جریان یه ور این جک لامصب یه ور.

    پ.ن.: لاست در یه دوره ی خیلی سخت برای من و گرب و مج مج چند ساعت آروم رو ساخت، و به خاطر همینم ازش ممنونم.

  3. angel
    ژوئن 01, 2010 @ 15:22:50

    نه نه دوستم منم هستم 🙂 اسمایلی وحدت کلا باهات :*

  4. آرش
    ژوئن 01, 2010 @ 11:34:09

    منم از لاست و كلا» هر چيز سريالي خوشم نمياد!

  5. من یک متولد دهه ی 60
    مهٔ 31, 2010 @ 21:12:05

    ایراداتی که گرفتی قابل تاملن خب… ولی هیچ سریال و فیلمی خالی از ایراد نیست. جنبه های مثبتش رو نباید نادیده بگیریم.

  6. لاتاری
    مهٔ 31, 2010 @ 15:42:36

    کجای کاری تو دختر ؟ ببین حالا تو که آنتی لاست هستی ببینم از جک خوشت اومده یا سویر؟! :))) (عصبانی نشو )خوبه نخوندی تعداد بیشمار وبلاگهایی که در مورد انتخاب جک یا سویر بود یعنی من مونده بودم یعنی چی جک یا سویر !!!!!!
    و اوه یک عالمه سایت که هر فصل تحلیل و بررسی می کنند کلی نظریه و فرضیه میدن ..اگه قرار بود با برنامه باشن که مثل سریال دکتر ارنست می شد اینم یه جورش دیگه

  7. بنفشه
    مهٔ 31, 2010 @ 14:59:14

    سلام
    من این پریزون بریک را خیلی بیشتر از لاست دوست دارم. اینیکی لااقل وقتی چیز بدیهیی اعصابت را خرد میکند بعدا میبینی یک فایده از تویش درآمد بیرون!

  8. siavash
    مهٔ 31, 2010 @ 13:57:26

    منم از لاست خوشم نمیاد اساسن سریال پدیده ی چندشیه . تازه تا سالهای دور از خانه هست آدم چرا باید لاست ببینه!
    خودمونیم تو هم یه وبلاگ نویس ِ کثیرالآپی ها؛ 10روز سر کار بودم حالا اومدم می بینم شونصد تا پست جدید گذاشتی .
    این نمایشنامه های منم خوندنش ضرری نداره ها.

  9. sahar
    مهٔ 31, 2010 @ 10:38:31

    سلام جيران تو دومين نفري هستي كه مني بينم از لاست خوشت نيومده آخه اوليش خودم بودم!

پاسخی بگذارید

