برنامه یک روز کار روی تز دکترا…

 

8:صبح ها زود بیدار میشوم. دوست داریم با هم صبحانه بخوریم  و وقتی صبح زود بیدار میشوم حالم بهتر است.

9:  فلش ممری(چیز بی ادبی ای نیست.همان حافظه جانبی است)را می زنم به کامپیوتر و بخشی از تزم را که دارم  رویش کار میکنم باز میکنم.

9:05 تصمیم میگیرم یک دقیقه  ای میل هایم را چک کنم و برگردم سر درس .

9:15 هنوز به ای میل هایم جواب نداده ام.باید برای امروز م برنامه بریزم نتیجه روی کاغذ  این میشود:

9:30 تا 11:30 درس

11:30 تا 1 غذا و مرتب کردن خانه .1 تا 2 ورزش.

…..

برنامه عالی ایست.باهاش موافقم.فقط مشکل اینجاست که …

ساعت 11: هنوز دارم به ای میل ها جواب میدهم.خبر میخوانم ،به فیس بوک سر میزنم .وبلاگ می خوانم و فلش ممری همچنان توی کامپیوتر است ….

ساعت 12:هولکی بلند میشوم.درس نخوانده ام.اما حد اقل میتوانم یک غذایی درست کنم و یک کمی به خانه برسم.حالم دارد از بی لیاقتی خودم به هم میخورد.نه گوشت یک ساعته میپزد و نه حبوبات… فلش ممری همچنان توی کامپیوتر است .

ساعت 1: یک چیز سر دستی درست می کنم .خانه عین بازار شام در هم است …

شاید بدوم کلاس ورزش شاید هم برگردم سر فیس بوک و وبلاگ و …

ساعت 3.ناهار خورده ام و به زور سفره را جمع میکنم و داخل تخت شیرجه میروم .کتابی را که دارم ترجمه میکنم در میاورم …10 خط ترجمه میکنم و روی کتاب خوابم می برد (حالا خوب است که کتاب همه اش راجع به قتل و شکنجه و ناپدید شدن ادمها است اگر راجع به آرامش و شیوه های به دست اوردن صلح درون بود که احتمالا رویش میمردم!).بله..فلش ممری هنوز داخل کامپیوتر است.

ساعت 5:بیدار میشوم.مینشینم  پای کامپیوتر چایی میخورم و اخبار میخوانم …فلش ممری همچنان توی کامپیوتر است.

ساعت 6: کلافه شده ام.بلند می شویم میرویم بیرون …موزه ای جایی…فلش ممری پشت سرم توی کامپیوتر بر جا میماند .

ساعت 9: شام سر دستی میخوریم.بسکه هنر مندم .سالاد سریع السیر درست میکنم با راتاتوی…یا سیب زمینی و سوسیس و …یک فیلم میگذاریم و مینشینیم به نگاه کردن و خوردن

ساعت 10: اگر فیلم نسخه اسپانیش داشته باشد من از نیم ساعت قبل امده ام سر کامپیوتر خودم و دارم نسخه اسپانیشش را نگاه میکنم.چون فیلم های انگلیسی را فقط وقتی میفهمم که تو سینما با سیستم دالب برایم پخش کنند.فلش ممری همچنان توی کامپیوتر است.

ساعت:30 11 دیگر وقت خواب است .یعنی وقت ترجمه کردن تا اینکه باز هم روی کتاب خوابم ببرد .12 دیگر خوابیده ام و تو باید کتاب و چرکنویس ترجمه را از زیر سرم در بیاورد و توی کتابخانه بگذارد…

اهان حالا دیگر نه..یعنی فلش ممری دیگر توی کامپیوتر نیست.بعد از یکروز پر کار! حق دارد تا فردا صبح که من دوباره تزم را باز میکنم استراحت کند!!!

10 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. مهندس روشن09353679078
    اوت 18, 2010 @ 12:08:56

    بابادمت گرم زندگي مي كني ولي داداش ,توچي بود هموني كه اسمش باكلاس بود فلج … نه فش نه ها فلش باباازگرسنگي مي ميري خونتم وبال كامپيتر فلك زده
    مي افته پس توي فلش يكم برنامه اشپزي بريز البته زبون فارسي باشه تافلفل قرمز بجاي زردچوبه نريزي بسوزي … فعلا

  2. سارا (صدگل)
    آوریل 22, 2010 @ 14:55:20

    بنا بر صلاحدید خودمان اینجا را میلینکانیم !

  3. مصطفی
    آوریل 17, 2010 @ 18:36:49

    این درد مشترک،
    بدون ددلاین نزدیک،
    درمان نمی‌شود

    (وزن نداشت، عوضش معنی داشت!)

  4. بهنام
    آوریل 17, 2010 @ 10:05:12

    من یه بار اینجا کامنت گذاشتم ولی الان نیستش چرا!!!؟؟؟؟ مطمئنم که نظر دادم.

  5. امين
    آوریل 17, 2010 @ 04:33:08

    فكر مي كنم اين ماجرا هر روز براي تمام دانشجوهاي دكترا به خصوص دانشجويان دكتراي ايراني اتفاق مي افته، اين چيزي كه نوشتي كم و بيش زندگي روزمره من رو به تصوير مي كشه :))))))

  6. samin
    آوریل 16, 2010 @ 17:16:50

    سلام جیران
    از کنار وبلاگ گفت و چای اینجا رو پیدا کردم، چند تایی از نوشته ها تو خوندم ..خوشم اومد.از نویسنده های اسپانیولی خیلی خوشم میاد و خیلی می خونم.مالاگا هم شنیدم خیلی زیباست.
    موفق باشی

  7. ثانیه
    آوریل 16, 2010 @ 09:33:32

    جالبه آشنایی با شما !

    بازم میام

    sanye.blogfa.com

  8. صدا
    آوریل 15, 2010 @ 14:52:13

    حالا خوب است که کتاب همه اش راجع به قتل و شکنجه و ناپدید شدن ادمها است اگر راجع به آرامش و شیوه های به دست اوردن صلح درون بود که احتمالا رویش میمردم!
    =))

  9. بهنام
    آوریل 15, 2010 @ 08:10:35

    فلش ممری رو در بیار از کامپیوتر!!

  10. بهنام
    آوریل 15, 2010 @ 08:08:42

    خیلی باحاله…. خیلی روزا واقعا هرکاری که میکنی نمیشه رد درس و تز و این حرفا کار کنی و اصلا حسش نیست دیگه… بهتره که تسلیم بشیم و به کارایی که علاقه داریم بپردازیم.
    فلش ممری هم هنوز تو کامپیوتره!!

پاسخی بگذارید

