موهای الترناتیو…تفکرات الترناتیو

مدتها دنبال ارایشگری میگشتم که بتواند مدل موهایم را تغییر دهد .یعنی کلا یک مدل اوانگارد کوتاهشان کند .

پارسال وقتی رفتم  ارایشگاه به دختره گفتم: یک مدل متفاوت میخوام …یک مدل اوانگارد…

با همدستی تمام گفت: به من اعتماد کن..دقیقا میدونم چی  میخواهی…

 

بعد هم موهای من را درست عین همه دخترهای جنوب اسپانیا مصری زد و ما را فرستاد خانه !!!

امسال تصمیم گرفتم  به هیچ ارایشگری اعتماد نکنم و خودم  مدل موهایم را از طریق وب گردی پیدا کنم و با خودم ببرم .

خلاصه بعد از کلی گشتن  دنبال مدل مو و ارایشگری که بتواند ان مدل مو را در بیاورد جایی را پیدا کردم و موفق شدم مدل مورد علاقه ام را روی سرم پیاده کنم .بگذریم از اینکه توی مالاگا…اینقدر این مدل عجیب بود که مردم  وقتی از کنارم رد میشدند باورشان نمیشد و بر میگشتند دوباره نگاه میکردند که مطمئن بشوند درست دیده اند!اما من با مدل موهایم خوش بودم …مدلی که یک جوری ادم را توی کتگوری فکری خاصی هم طبقه بندی میکند… یک جور سنت شکنی و تعریف زیبایی شکنی تویش دارد ….

اما این وسط عکس العمل های ادم ها همچنان برایم با مزه است.جوانا دوست فرانسویم به محض اینکه من را با این مدل مو میبیند میگوید: خودت موهات رو زدی؟

من: جوانا! چطور به فکرت رسید که من ممکنه بتونم اینجوری موهام رو کوتاه کنم؟

جوانا:اخه این چیه..عین جارو شده ای! من میگم باید این دم موها رو زد که درست بشه.

من(با تعجب) : خوب این اصلا تفاوتش تو همون پشتشه …

جوانا: خوب خیلی بده!!!البته ببخشید که میگم ها…

مساله این نیست که من بخواهم همه از مدل موی من خوششان بیاید..مساله هم این نیست که چرا انتقاد میکنند.مساله اینست که تفکر من دقیقا همینقدر اوانگارد و خارج از نورم های اجتماعی است که موهایم …وقتی با موی خارج از نورم اینجوری برخورد میشود..اگربفهمند توی کله من چه فکر هایی میگذرد چه احساسی بهشان دست میدهد؟نمیتوانم منظورم را خوب برسانم گمانم…من عادت دارم وقتی حرف میزنم مردم با تعجب بهم نگاه کنند … اما این بروز خارجی عکس العمل ها به موهایم باعث شده برای اولین بار بفهمم واقعا چقدر مردم از مواجهه با هر چیزی که الگوهای قالبی را بشکند وحشت میکنند.انگار برای اولین بار فهمیده ام که  وقت هایی که حرف میزنم ،مردم  به خاطر این با قیافه های شوکه به من نگاه نمیکنند که  من پدیده خارق العاده ای هستم و که زندگیشان دارد با حرف های من تغییر میکند…مردم از من وحشت  میکنند و در واقع میخواهند یک بهانه ایی پیدا کنند و زودتر جیم بشوند!!!

این ها هم مدل موها.موهایم را  همینجوری ها  کوتاه کرده ام:

6 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. mehrnoosh
    دسامبر 01, 2009 @ 13:21:15

    کاش عکس خودتم میذاشتی ….
    پس چرا تو که حرف می زدی واسه من، من تعجب نمی کردم؟ تنها چیزی که فکر میکردم این بود که: چه باحال!حرفایی که من کلمه براشون پیدا نمی کنم جیران چه خوب میگه !!!

  2. اشرف
    نوامبر 30, 2009 @ 11:01:35

    اولي خيلي خوشگله. من واقعا خوشم اومد. جيران فكر كنم خيلي بهت بياد.
    برام جالب بود كه اونجا هم اينجوري تابلو بودن عجيبه گرچه طبيعيه كه هر جامعه اي تابلوهاي خودشو داشته باشه. اين متفاوت بودن توي ظاهر كه تفاوت دروني آدم رو هم نشون بده. ممكنه گاهي بد باشه ولي به نظر من بعضي وقتا خيلي هم خوبه. تا طرف رو مي بينه تكليفت روشنه و مي دوني چي ممكنه بگه يا چي كار بكنه و خلاصه راحت تر و بهتر باهاش ارتباط برقرار مي كني يا اصلا مي فهمي كه نمي خواي ريخت شو ببيني. همونطور كه وقتي سيبيل كسي رو مي بيني تكليفت روشن ميشه ( منظورم سيييييييييبيله) يا وقتي يه آدم با برقع مي بيني مثلا. و وقتي يه آدم با رفتار يا لباس متفاوت مي بيني

  3. نیکزاد
    نوامبر 29, 2009 @ 08:30:45

    می تونم آدرس ای.میل شمارو داشته باشم. لطفا. البته اگر خانم ج.م هستید!

  4. لیلی
    نوامبر 27, 2009 @ 23:20:42

    آره من زیاد این تجربه را داشتم. نه در ظاهر البته، بیشتر در رفتار یا گفتار. دوست ندارن با موارد خارج از نورم مواجه بشن. مقاومت میکنن.

  5. لیلا
    نوامبر 27, 2009 @ 19:13:38

    شما بیشتر از اینکه متفاوت باشی جمله «من متفاوتم» رو می کوبی تو صورت همه و از همه مهم تر می کوبی تو صورت خودت

  6. لاتاری
    نوامبر 26, 2009 @ 10:51:57

    ببین خوبه که موهاتو مدلی کوتاه کردی که قبل از اینکه شروع به حرف زدن کنی بقیه انتظار حرفای عجیبت داشته باشن …من همیشه می مونم که اکثر افراد برای کارهایی کوچکی مثل کوتاهی مو یا رنگ مو همون روشهای تکراری انجام می دن و یه رنگ جدید و مدل جدیدی براشون ریسکه!!وقتی بر می گردن بخاطر یه موی ساده که در می آد می گن چطور حاضر شدی یه چنین ریسکی بکنی !!!! بدون برای بقیه مسائل مهم تر زندگیشون روشهای از پیش تعیین شده را انتخاب می ککند خیلی متبحرانه راهی که بیشترین آرامشی براشون داره انجام می دن .. جوش اوردم

پاسخی بگذارید

