زنده به گور

از توی اتوبوس چشمم به یک راهبه میافتد.لباس بلند قهوه ای پوشیده و سر بند راهبه ها را دارد.ساق پایش اما معلوم است و صندل پوشیده است .نمی دانم چرا این تصویر یکدفعه اینقدر تکانم میدهد.فکر میکنم به همه زنهای ایران…به خودم و دوباره یادم میافتد چقدر..چقدر با تمام ذرات زنانگیم از حجاب متنفرم. فکر می کنم که ما توی ایران حتی از راهبه ها هم باید پوشیده تر به خیابان برویم.از راهبه ای که زنگیش را وقف خدا کرده و تصمیم گرفته زن نباشد.تصمیم گرفته…. اما من زنم.میخواهم زن باشم.دلم میخواهد نگاهم کنند.دلم میخواهد زیباییم دیده شود.تحسین شود. دوباره احساس خشمی که از پوشیدن روپوش و روسری توی ایران حس میکردم با همه سنگینیش از روحم اویزان میشود و متوجه میشوم که باز دارم دندانهایم را به هم فشار میدهم.هر چند که من دامن کوتاه تنم است با یک بلوز معمولی استین حلقه ای….یکدفعه احساس میکنم دارم خفه میشوم.انگار دوباره برگشته ام به روزهای گرم تابستان های تهران..به ان حس چسبناک مانتو و شلوار…به ان روسری لعنتی که با تمام وجود ازش متنفرم. به تصویر با حجاب توی اینه که هرگز با هیچ حربه ای نمیتوانم زیبا ببینمش . به عکس پاسپورتی که همیشه از نشان دادنش احساس خجالت میکنم .چیزی خفه ام میکند.دور گردنم میپیچد.گرمم میشود.دندانهایم را از فرط خشم و ناچاری روی هم فشار میدهم.اتوبوس از کنار راهبه رد میشود .من ،بی نفس ایستاده ام و دستی خاک را از بالای چاله روی سرم میریزد.دستی که میدانم بی انکه بتوانم کاری بکنم زنده به گورم خواهد کرد.

4 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. شین
    اوت 24, 2009 @ 20:04:35

    قشنگ نوشتی اینو

    حس خفگی رو به آدم منتقل میکنه قشنگ

    🙂

  2. نلی
    اوت 24, 2009 @ 19:37:22

    جیران این احساس خجالت از عکس پاسپورت رو من هم دارم. اصلا کلا دلم می خواست کلمه الله با رنگ طلایی روی پاسپورت زرشکی ام نبود. اصلا دلم می خواست هیچکس ندونه دین من چی هست.
    خیلی خوب می نویسی:)

  3. زهراموثق
    اوت 24, 2009 @ 18:12:10

    فقط کسایی که ایران زندگی کردن می فهمن موهای توی آفتاب چه حسی به آدم میده…

  4. nazanin
    اوت 24, 2009 @ 15:16:16

    ببین البته این رو هم بگم ها…منی هم که با حجاب هستم هم از این زور چپون بازی ایران متنفرم. چون من باید خودم اینقدر در انتخابم آزاد باشم که راحت انطوری که می خواهم بگردم. نه انطوری که ازم می خواهند…

پاسخی بگذارید

