همجنس گراها نزدیک نشوند!!

mujeres2

مفهوم خانواده یک مفهوم بسیار سنتی است و در واقع ابزار کنترل است.اگر توجه کنیم خانواده اولین نهادی است که ما تویش مفهوم قدرت هرمی را یاد میگیریم.مفهوم خانواده فرزند سالاریک نوع از همین بازی های قدرت است که پایینی های  هرم را خفه کند.مثل تمام ابزار دیگر کنترل هرم قدرت ..مثل مفهوم دموکراسی و حکومت مردم بر مردم و حق رای.

در واقع خانواده فرزند سالار وجود خارجی ندارد.خانواده ای فرزند سالار است که منابع مالی،مفاهیم اخلاقی ، مفهوم درست و غلط و مبانی اعتقادی را بچه تعیین کند.

خانواده فرزند سالاردر واقع توجیهی مثل دموکراسی دوره خاتمی ( با وجود این که من عاشق خاتمی هستم) است.یعنی قدرت بالایی منابع مالی ، اعتقادی و …را کنترل میکند و یک مقداری هم بی عرضه است در نتیجه بچه( در حکومت مردم) به اندازه دیکتاتوری چک نمی خورد.

خوب بنابر این وقتی ما ازخانواده حرف میزنیم داریم از نهادی حرف میزنیم که هژمونی را بازتولید میکند.و این همیشه به نفع قدرت ها بوده بخصوص مذهبی هایشان.انهایی که به خدا اعتقاد دارند .چون نیاز دارند که این ساختار هژمونیک در ذهن ما نهادینه بشود.وقتی ما یاد گرفته ایم که قدرت هرمی است پس در ساختار جامعه هم این قدرت هرمی را میبذیریم.مفاهیمی مثل خدا و ولایت را میپذیریم..هرچند که بگوییم نه..هر چند که  به خدا اعتقاد نداشته باشیم یک جایی ته ذهنمان این مفهوم عمیقا وجود دارد.

برای من همیشه مساله همجنس گرایی دو جنبه داشت. اعتقاد داشتم که همجنس گراها حق دارند با هم ازدواج کنند حق دارند بچه داشته باشند و همه حقوق شهروندی دیگر.چون این ناخوداگاه هژمونیک را میشکند.

اما لطفا به من نزدیک نشود.از همجنس گراها چندشم میشد .نمیتوانستم باهاشان هیچ جور ارتباطی بر قرار کنم.نمی توانستم یک مکالمه معمولی هم باهاشان داشته باشم…تا وقتی که همخانه ای جدید امد تا با ما زندگی کند. یکمدت که گذشت از رفت و امد هایش شک کردم ..که….و بعد خودش یکروز برایم تعریف کرد که از رابطه ای چهار ساله بیرون امده …و که حالا نمی داند که باید چکار کند.راستش اولین بار است که به یک همجنس گرا نزدیک میشوم ، که به خودم اجازه میدهم  او را بدون پیشداوری های همیشگی بدون فکر کردن به جهت گیری جنسی ان ادم میبینم.

فکر میکنم خیلی خوش شانس بوده ام..برایکم یکعالمه چیز از روابطشان از اشناییهایشان از همه چیزهایی که همیشه پرهیز کرده ام از شنیدنشان تعریف  میکنند و من هر روز بیشتر وبیشتر می فهمم که چقدر اشتباه کرده ام.که همجنس گرایی نه چیزی خارج از نرمالیته که تنها یک جهت گیری جنسی متفاوت است .اولین بار الست که می بینم یک همجنس گرا نه یک بیمار اجتماعی که یک ادم معمولی معمولی است .یک ادم معمولی که میتواند دوست بی نظیری باشد.

8 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. kourosh
    نوامبر 03, 2010 @ 20:22:51

  2. kourosh
    نوامبر 03, 2010 @ 20:22:09

    narges khanom salam ageh ahle hali mile bezar

  3. kourosh
    نوامبر 03, 2010 @ 20:20:17

    man vaghti ravabet 2 zan ro mibinam koli hal mikonam vali az mardan injori badam miyad

  4. یاور
    ژوئیه 11, 2010 @ 00:43:18

    ممنونم از اینکه صادقانه تجربه شخصی خودتونو نوشتین و ما بسیار لازم داریم حمایت تمام شما را.بازم مرسییییییییی

  5. نرگس
    دسامبر 15, 2008 @ 17:37:00

    ببین جیران مقدم، هم بکش بیا دیگه …تحمل این دو سه روز خیلی سخته.
    راستی پویش در ترک سیگار به سر می برد ، هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم:))

  6. Fairy
    دسامبر 15, 2008 @ 12:50:24

    من با زن همجنس گرا هنوز برخورد نزدیک نداشتم ولی مرد چرا. اول اینکه باعث شد به قول خودت پیشداوری هام رو از یاد ببرم بعد هم دیدم یک مرد که خلق و خوی زنانه داره می تونه دوست خیلی خیلی خوبی برای یک زن باشه بی خطر اینکه مثل خیلی از آقایون دیگه وسط دوستی و صمیمیت یکهو بیاد ابراز عشق بکنه و حال آدم رو بگیره.

  7. نرگس
    دسامبر 13, 2008 @ 12:49:32

    ببین من همین دوشنبه یه لکچر دارم در مورد حق ازدواج همجنس گراها، یک سری کیس از دیوان اروپایی هم ترجمه کردم که خیلی جالبه.

  8. اشی(شام آخر)
    دسامبر 12, 2008 @ 22:50:43

    دقیقا همین طوره که می گی . من هم همیشه بهشون حق میدادم ولی همیشه می گفتم که از روابط دو تاسبیل با همدیگه چندشم می شه . ولی الان یه دوستی دارم که گی هست . هم خودش خیلی دوست داشتنیه هم پارتنرش! اصلا از اولش هم بحاطر اینکه این قشر رو بیشتر بشناسم باهاش دوست شدم . دنیای شاد و بی ریاش رو دوست دارم . اون هر چی که هست از نظر من فاسد نیست . خیلی ها گرایش جنسی به اصطلاح درست دارند ولی فاسدن همه جوره ! چه جنسی چه اخلاقی . ولی این دوست من فقط گرایش جنسی اش با بفیه متفاوته در عین اینکه بسیار دوست داشتنی و مهریونه.

پاسخی بگذارید

