قاضی !غازی؟

امروزجلسه دادگاهی را می دیدم که تویش یک قاضی را محاکمه می کردند.(اخرین باری که توی ایران یک قاضی دادگاه خانواده را محاکمه کرده اند کی بوده؟ اصلا تا به حال همچین اتفاقی افتاده؟)

جرم قاضی این بود که به خاطر اعتقادات مذهبی خودش و اعتقاد به اینکه خانواده شامل یک مرد و یک زن است…در پروسه فرزند خواندگی یک بچه   برای یک زوج لزبین اخلال ایجاد کرده بود. یعنی قضیه را به تعویق انداخته بود و هی کشش داده بود با این استدلال که دارد از حقوق کودک حمایت میکند.

مساله اصلی دادگاه این بود: قاضی باید ورای اعتقادات مذهبیش عمل کند…باید به قانون پایبند باشد نه به اعتقادات مذهبی شخصیش!!! که قانون چیزی ورای مذهب است و قاضی فقط مجری قانون است نه تصمیم گیرنده خوب و بد بر اساس نظریات شخصیش.یعنی در نقش غاز است و قانون مهم است نه شخص قاضی که از چشم و ابروی ما خوشش بیاید یا نه.

یادم امد به ایران …که قاضی برای خودش ادمی است.ماشین زده بود به من دندان هایم خرد شده بود قاضی من را از اتاق انداخت بیرون چون میخواستم حرف بزنم.

قاضی به یک یاز دوستانم که در شرف طلاق به خاطر خشونت بود گفته بود :خودت یک ریگی به کفشت هست.

قاضی یکی از دوستان وکیل من را از مجتمع قضایی انداخته بود بیرون چون  داشت ماد ه قانونی را بهش یاد اوری میکرد….

اصولا گمان نکنم قاضی ها بعضا بفهمند تو کتاب قانون چی نوشته است ( حد اقل ان قاضی ای که من را انداخت بیرون درست نمی توانست فارسی حرف بزند.)مهم قانون نیست بلکه نظر شخص شخیص قاضی است که حرف اول را میزند.

…حالا بگذریم از اینکه مساله خانواده و تعریف از خانواده …جای بحث دارد که بعدا راجع بهش خواهم نوشت.اما خدایی امروز که این خبر را توی تلویزیون دیدم میخواستم بزنم دهن هر چی قاضی تو ایران است خرد کنم.(به من نگویید قاضی خوب  هم وجود دارد…قاضی ای که با این سیستم کار میکند و ازش حقوق میگیرد….حد اقل برای من درتعریف خوب نمی گنجد)

 

 

 

۱ دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. امیر
    دسامبر 10, 2008 @ 09:42:04

    جالب بود… البته خیلی راه دور نرو همین بغل دست کشوری که داری توش زندگی می‌کنی هم کشوری هست که سیستم اداری و قضایی و حکومتی‌اش نسبتاً مثل ایران خودمونه… برای همینه که من اینجا آنچنان احساس غربت نمی‌کنم…!!!! این مدت سر می‌زدم اما برای دوستان وردپرسی نمی‌تونستم بنا به دلایل فنی کامنت بگذارم که حالا این مساله برطرف شد. کی می‌ری ایران؟

پاسخی بگذارید

