هشت شب

ساعت هشت شب است…از سر کار رسیده ای…دارم ترجمه می کنم لابد مثل همیشه…

برایت چای می ریزم لابد مثل همیشه و مثل همیشه موسیقی کلاسیک می گذاری تا قاطی بشود با بخار چای و عطر خستگیت و هی به من می گویی مثل زن های سنتی از این ور به انور ندوم و هی خوراکی به خوردت ندهم.به من اطمینان می دهی که خوبی. ..که ارام باشم..مثل همیشه . مثل همیشه می نشینی لابد روی مبل مورد علاقه ات و بامن از جهان بیرون حرف می زنی .با هم رویا می بافیم و من اخرین بخش ترجمه ام را برایت می خوانم  تو مثل همیشه وانمود می کنی که خوشت نیامده و من مثل همیشه می دانم که خوشت امده است.

چی برایت درست کرده ام.غذا را تو درست می کنی؟ شب می مانی یا می روی؟ شومینه زیاد است یا گرمایش خوب است؟ خودت تنظیمش کن… ژله برایت درست کرده ام.ژله توت فرنگی.باز هم میوه نخورده ای امروز؟

چقدر شلخته ای. دستم زور ندارد.شعر جدیدم را برایت بخوانم؟گریه نکن همه چیز درست می شود.زنگ بزنم تاکسی؟ می مانی؟شام می خوری الان یا بعدا؟این رنگ بهت می اید.من عاشق وقتی هستم که این رنگ را می پوشی.بهت می اید.قوز نکن.ناخنت را نجو.

ولشان کن بابا ارزشش را ندارند اصلا.

اااا…باهاش حرف زدی امروز؟

حالا سخت نگیر.کی تلفون می زنی به ناشر؟ ببین این طرح جلد خوبست؟ خودم باهاش صحبت می کنم.تو نمی خواهد خودت را بی خودی درگیر کنی…..

چند بار این جمله ها را به هم گفته ایم…چند سال است که مدام این جمله ها را می گوییم و خسته نمی شویم،که برای هم روز مره نمی شویم؟چند لیوان چای با هم خورده ایم؟چند تا شعر برای من خوانده ای؟هنوز برای من تازه ای.هنوز هر شعرت من را به گریه می اندازد.هنوز می توانی دل من را از حسادت  بچلانی…هنوز امدنت برایم هدیه ایست.هنوز ساعت ها شمارش معکوسند برای رسیدن تو…هنوز تو مهمترین چیز در زندگی من هستی….

 

نفس کم میاورم.بی تو… نفس کم میاورم.

پاسخی بگذارید

