واژن هایی که حرف زیادی می زنند!

یک شوینده واژینال به اسم پیور اینتیم توی ایران هست…(بگذریم که اینجا توی سوپر مارکت صابون مایع تعدد مدل دارد و توی ایران به عنوان یک کالای ارایشی خیلی لوکس  به قیمت خیلی بالا فروخته  می شود.)

روی این تیوپ یک اصل و ترجمه خیلی باحال هست که اندازه یک تز دکترا در جامعه شناسی می شود راجع بهش حرف زد:

    ژل شستشو دهنده بانوان :genital cleaning gel

فکر نمی کنم اصلا لازم به توضیح باشد:

 

 کلمه واژینال را بانوان ترجمه کرده اند.خنده دار است و گریه دار…خنده دار است چون نشان می دهد که در ذهنیت ادمی که این را ترجمه کرده یا انهایی که دستور این ترجمه را صادر کرده اند ،بانو معادل کلمه واژن است.

تا به حال اگر شک داشتم که هویتم چی است حالا دیگر ازش مطمئن شدم. کسی اگر به من بگوید که این ترجمه برای احترام به زنان این شکلی انجام شده  من می دانم با ان ادم.. چطور وقتی زنیکه های گشت ارشاد به دختری توهین می کنند مهم نیست که ممکن است به شأ ن  زن توهین بشود.اما ترجمه کلمه واژن به شأن یک زن توهین است..

یعنی اندام جنسی ادم ها اینقدر چیز خجالت اوری است؟ چه فرقی دارد با دندان؟ با دست؟ با شکم؟…

از انطرف این یکعالمه از مشکلات من را حل کرد…فهمیدم چرا ما زنها هیچ حق اجتماعی نداریم.چرا بهمان احترام گذاشته نمی شود …چرا همیشه دست کم گرفته می شویم…خوب برای اینکه ماها واژن هایی هستیم با یکسری اضافات…نقش ما نقش همین عضو شریفه است در جامعه ارمانی اقایان.بزاییم و خفه بشویم.

نه!من احتیاج ندارم اینجوری بهم احترام گذاشته شود.لطف کنند واژن را واژن ترجمه کنند…من از اندام جنسیم خجالت نمی کشم ومن واژنی نیستم که دارد دکترای ترجمه می گیرد.من یک ادمم…مهم نیست که اندام جنسیم چه اسمی دارد والبته به جز واژن، یک خروار عضو دیگر هم دارم.

اینجور وقت هاست که واقعا استدعا می کنم که این سیستم دست از احترام گذاشتن به زنان بردارد و عوضش یک کمی برایشان حق قائل شود:

 

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم                        مرحمت فرموده ما را مس کنید!!!!

3 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. Ramin
    سپتامبر 21, 2009 @ 21:28:32

    سلام
    من صحبت خاصی ندارم . فقط می خواستم بگم حالا ِيه نفر يه ترجمه چرت و پلايی کرده اينکه اينهمه سرو صدا نداره که . اين هيچ ربطی هم به شخصيت زنها نداره . به شعور و سواد و فرهنگ اون مترجم يا اونی که گفته اِينجوری بنويسن داره . بی خيال بابا مسئله حقوق يا شخصيت زنان که ديگه امروزه تو ذهن جوونا حل شدس آبجی . زياد خودتونو اذيت نکنين .

  2. جهانگرد
    اکتبر 25, 2008 @ 09:52:54

    سلام
    این ادرس من اگر خواستید به ما سر بزنید http://www.abho.wordpress.com

  3. جهانگرد
    اکتبر 25, 2008 @ 09:50:09

    سلام
    نظر شما هم محترم است وهم قابل تامل اما فرمودید یک خانمی هستید که دکترای ترجمه می گیرید وخواستید از این جهت بنمایانید که با این انسانی که تا اینجا پیش می رود این نوع حرف زدن درست نمی باشد من هم این نوع حرف زدن را خطا می دانم اما تصور کنید شما سواد نوشتن وخواندن معمولی را هم نداشتید در ان صورت باز هم عزت نفس یک انسان را داشتید وزن بودن شما به انسانیت شما ذره ای خدشه وارد نمی نمود . در ان صورت هم این ترجمه روی ماده شوینده واژن غلط وزشت وزننده بود

پاسخی بگذارید

