یکنفر

امروز دیدم که داریم مثل همه زوج های نرمال با هم برنامه می ریزیم.امروز برای اولین بار توی زندگیم..توی این سی سال احساس ثبات کردم.احساس اینکه یک چیز ثابتی توی اینده دارم که برایش برنامه بریزم .یکدفعه دلم لرزید که یکنفر هست که دلش می خواهد وقتش را با من بگذراند.یکنفر که دلش می خواهد برای من چیزهای خوب خوشگل بخرد.که دلش برای من تنگ می شود.یکنفر که هیچ امضایی هیچ قانونی..هیچ اجباری به من وصلش نمی کند که هیچ الزامی ندارد اما با من مانده…یکنفر که تحملم می کند.بد خلقی ها و گریه های بی دلیلم را و دعوایم می کند هر وقت زیاده روی می کنم. یکنفر که باعث می شود غربت را تاب بیاورم تا توی زندگی شغلی چیزی ازش کم نداشته باشم.یکنفر که هنوز برایم اینقدر بعد از اینهمه سال تازه است که هر بار که تلفون را بر می دارد انگار اولین بارباشد که می خواهم باهاش حرف بزنم  حرف هایم یادم می رود و هر وقت که تلفون را بر نمی دارد انگار تمام درهای اسمان را روی من می بندد.یکنفر که باران را برای من از خیسی نکبتی که تویش لباس ها خشک نمی شوند می کند قدم زدن عاشقانه.که به قاصدک، به سنگفرش ،به تلفون، به کتاب های شعر، به اخبار سیاسی، به گل سرخ  حزب سوسیالیست اسپانیا و به  صدای قدم هایم  توی تنهایی معنی می دهد.یکنفر منتظرم است.یکنفر که دوستش دارم و می دانم که دوستم دارد.یکنفر که هنوز هم وقت تلفون زدن بهش دلم می لرزد.یکنفر که هرگز مال من نبوده و هرگز مال من نخواهد بود هم.که هرگز برایم حلقه نخریده.که هرگز سر مهریه با بابام چانه نزده.که هرگز فکر نکرده که من به اندازه کافی به مادرش یا خواهرش احترام نگذاشته ام.یکنفر که نگذاشته این رابطه هیچوقت بشود روزمره…شش سال است که این یکنفر هر روز از من ادم بهتر و بهتری ساخته…شش سال…به نظر یک عمر می رسد…و… چقدر خوب است که این یکنفر تویی.

3 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. مهرنوش
    اکتبر 11, 2008 @ 21:09:59

    یکنفر، قدر جیران رو بدون.خیلی ریز بینه،خیلی ماهه،خیلی دوست داشتنیه…

    جیران تو منو مستِ نوشته هات می کنی

  2. پانته‌آ
    اکتبر 10, 2008 @ 23:06:13

    چرا اينجا صورتکها عينهو بادکنک ميرن هوا؟ 😯

  3. پانته‌آ
    اکتبر 10, 2008 @ 23:05:27

    جدی اون يه نفر منم؟ 😉
    يه بار هم ما خودمون رو لوس کنيم :mrgreen:
    از شوخی گذشته، احساساتت رو قشنگ تصوير کردی. يه فضولی هم بکنم: نقطهء آخر جمله رو بدون فاصله بعد از آخرين کلمه بگذار، اما بعدش يه فاصله بگذار که جمله‌ها اينجوری به هم نچسبه 🙂

پاسخی بگذارید

