برخورد های بین فرهنگی

خیلی عالی است که توی کلاسی شرکت کنی که زبان معلمش را نمی فهمی.امروز صبح یک استاد فرانسوی داشتم که فیلم را به فرانسوی برایمان گذاشت بعد متن را به اسبانیایی داد و گفت ببینیم چه فرقی بین دیالوگ ها هست…واقعا مفید بود.فقط یک مشکل کوچک وجود داشت انهم اینکه من محض رضای خودم هم که شده یک کلمه  فرانسوی بلد نیستم.                                                 **********************

امروز ناهار با دوستم رفتیم رستوران چینی.من سفارش شراب قرمز تابستانی دادم….بیشخدمت گفت نداریم….گفتیم خوب آبجو با لیمو…که گفت نداریم و من گفتم چی دارید؟….گفت:کوکا کولا و کوکا لایت…بعد غیبش زد.بعد یک ئختر آمد که اسبانیش بلد بود.معلوم شد هم شراب دارند و هم ابجو…حتی به خودشان رحمت نمی دهند این کلمه ها را به اسبانیایی یاد بگیرند.

                                        *************************

امروز عصر با دبیر شاخه کشاورزی و تغذیه سازمان ملل کلاس داشتیم.متن اورده بود به انگلیسی و باید به اسبانیایی ترجمه می کردیم.به علاوه جدول مندلیف را توضیح داد که همه تند تند یاداشت می کردند و در باره فتوسنتز حرف زد که دانستنشان برای مترجم علوم ضروری است.بعد از کلاس از بچه های اروبایی برسیدم مگه شما این ها را نخوانده اید؟و به اطلاعم رساندند که نه و با قیافه حق به جانبی گفتند ما که رشته مون علوم نبوده….خوب یاد 12و13 سالگی به خیر که جدول مندلیف را به خوردمان می دادند.میترسم اگر همینجور بیش برزد من اینجا تبدیل به دانشمند برجسته ای بشوم.هرچند که برای اینکه بفهمم مثلا دوشنبه چندم ماه است باید از انگشتهایم کمک بگیرم…

2 دیدگاه (+مال خودتان را بیافزایید؟)

  1. مريم صفا
    مارس 15, 2008 @ 18:18:14

    ولي من الان چارتا كلام اسپانيايي بلدم!
    بماند كه خيلي حس بدي بود مطلقن هيچي از حرفاي بقيه رو نفهميدن.

  2. مهرنوش
    مارس 14, 2008 @ 21:07:10

    فکرشو که میکنم آدم بخواد مندلیف بخونه ،اونم به یه زبون دیگه …. راستش فکرشم نمی تونم بکنم!خیلی سخته بابا.ما که تو فارسیشم مونده بودیم

پاسخی بگذارید

